Ska kunna allt detta?! haha

Hejsan!

Det jag int har berättat e att jag rider xs jag ska nu börja på måndag? iaf här kommer allt jag ska kunna....

Nivå 2 Mål Repetera och befästa allt i målbeskrivningarna för de lägre nivåerna och dessutom klara att rida säkert på olika hästar i alla gångarter. Ryttaren skall kunna hoppa enkla hinder och en liten bana med god balans och följsamhet och ha kunskap nog för att klara att ta Ryttarmärke 2. Samverkan mellan hjälperna skall vidareutvecklas och eleverna skall kunna rida mer korrekt på raka och böjda spår.

Teori - Ridlära
 - Säkerhet i stallet och på lektionerna
 - Bra stallmiljö
 - Hästens dagliga vård
- Dekorativ hästvård
- Fortsättning av hästens delar
 - Fortsättning av färger och tecken
- Hindertyper
- Enklare bedömningsregler vid märkestagning och tävling
 - Ridhusregler
 - Enklare foderlära
- Visitation
 - Hästens beteende och sinnen
 - Korrekt upp- och avsittning

 Ridlära
 - Vänd igenom volten, halvt igenom, hörnlinjen, öka och minska volterna och vänd över halva ridbanan
 - Att ställa hästen
 - Rätt och fel galopp
- Förfinade övergångar och halter
- Öppna och slutna delen av volten
 - Hörnpasseringar och träna noggrannheten i ridvägarna och ridningen på böjt och rakt spår
 - Fortsatt övning av ryttarens hjälper, först renodlade och sedan samverkande
 - Större krav på utförandet av de sidförande hjälperna
- Framdelsvändningar
- Två- och trepunktssits (med betoning på användandet av tvåpunktssits)
- Hoppa små serier, studs och liten bana - Sits- och balansövningar
 - Ridning i skog och mark


Ja det va allt jag ska kunna när jag ... aja jag var iaf ganska chockad när jag såg att jag ska kunna allt xd menar kan ju ganska mycket av detta kan ja ju men några av grejerna vet jag ej va det e hahah!
aja! tack för alla era kommentarer =) kram johanna <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0